48 the OFFTOPIC

Re: 48 the OFFTOPIC

ViestiKirjoittaja Puolukka » 08.12.2013 09:53

^
Pitääkin saada katsottua tuo pikimiten :3

SKE48lla tuntuu olevan menossa kunnon valmistumisketju. Muistuttaa samaa mitä NMBllä oli jonkin aikaa sitten, mutta onneksi neljännen genin tyttöjä ei vielä ole alkanut katoamaan.
DODONPA!
NMB48 ♥
Puolukka
Ylläpitäjä

Oshimen: Takayama Riko

ViestiKirjoittaja Iridal » 10.12.2013 11:55

Kitaaaaaaaaa!
一番美しいFlower。
Iridal
Moderaattori

Oshimen: Takahashi Minami

ViestiKirjoittaja Erinacchi » 10.12.2013 20:21

No tuohan oli loistava yllätys! Gaga on yksi suosikkiartistejani, joten olen tosi iloinen siitä, että hän huomioi AKB:tä näin<3
ラッパッパ、永遠に
おたべ/優子/ソルト
敦子/サド/さくら/だるま
シブヤ/ブラック/ゲキカラ/トリゴヤ
学ラン/大歌舞伎/小歌舞伎/尺
アキチャ/ウナギ/ヲタ/バンジー/ムクチ
マジック/バカモノ/ヨガ/カタブツ/カツゼツ
Erinacchi
Future Girl

Oshimen: Oshima Yuko/Okada Nana

ViestiKirjoittaja natsu-kun » 20.12.2013 16:04

Eilen ilmestyneessä Japan Pop-lehden uusimpaan numeroon oli sitten (viimeinkin!) saatu ahdettua mukaan Kuramochi Asukan ja Akimoto Sayakan photobookien sekä "AKB48 group rinji sokai "Shirokuro tsukeyojyanaika!""-konsertti-DVD:n arvostelut :)

Jos joku ei kyseistä lehteä lue, niin alla olevassa spoilerista löytyvät kyseiset jutut valokuvien muodossa

Kuva
Kuva

(kuvissa pientä vääristymää suurennuslasin vuoksi :lol:
Kuva
avatar: Hugglepuff@stage48 --- signature: chiyuki@stage48
natsu-kun
Ylläpitäjä

Oshimen: Oba Mina

ViestiKirjoittaja natsu-kun » 01.01.2014 01:10

Otsikko: Konsertit AKB48

Iridal kirjoitti:48 perheen jäsenet pitävät 110 eri maan asuja Kouhakussa tänä vuonna. Suomi on myös mukana ja löydettävissä numerolla 14. täältä.

Itse Kouhaku on 31.12. Lieneekö kyseessä maitten liput vai oikeasti jotakin kansallispukua tms? Ja kenellä on päällään Suomi! :D

Kenellä oli Suomi, pakko saada tietää kun en löytänyt kyseistä tietoa mistään. :/\
Kuva
natsu-kun
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Iridal » 01.01.2014 22:50

^ Itse mietin olisiko Parurulla ollut Suomiasu.. värit olisivat ainakin melkein sinne päin, tosin en tiedä paistaako takana että kelpuuttaisin Parurun mielelläni suomen prinsessaksi lolol. Periaatteessa muodostuu risti vyöstä ja takin valkoisesta etuosasta, mutta värit väärinpäin.

Kuva

Nopea kokeilu asuista muutamille tytöille missä koko mekko näkyi. Osassa on selkeä lipputeema, mutta esim Takaminalla on jotakin härkätaistelija hämminkiä päällään ja osalla perinteistä asua itse maasta.

Yuin asu oli muunmuassa hurmaava ja täynnä pikku detaileja.

Maeda Ami - Irlanti
Sasaki Yukari - Panama
一番美しいFlower。
Iridal
Moderaattori

ViestiKirjoittaja natsu-kun » 03.01.2014 09:45

^
Tässä Ebi48:sta lainattu lista jossa on jonkin verran aukkoja vielä, mutta täyttelen niitä sitä mukaa kun löydän lisää informaatiota.

1 : Japan / Sashihara Rino (HKT)
2 : America / Oshima Yuko
3 : France / Watanabe Mayu
4 : United Kingdom / Kojima Haruna
5 : Spain / Takahashi Minami
6 : Russia / Kashiwagi Yuki
7 : India / Yamamoto Sayaka (NMB)
8 : South Africa / Minegishi Minami
9 : Thailand / Iriyama Anna
10: Singapore / Matsui Rena (SKE)
11 : Greece / Watanabe Miyuki (NMB)
12 : Egypt / Yokoyama Yui
13: Italy / Kawaei Rina
14 : Finland / Shimazaki Haruka
15 : Mexico / Suda Akari (SKE)
16 : China / Kitahara Rie
17 : Tajikistan / Yamada Marina (HKT)
18 : Panama / Sasaki Yukari
19 : Philippines / Abe Maria
20 : Congo / Takajo Aki (JKT)
21 : Sri Lanka / Uchiyama Natsuki
22 : Mongolia / Suzuki Shihori
23 : Peru / Tanabe Miku
24 : Armenia /
25 : Switzerland
26 : Tunisia
27 : Bulgaria
28 : Macedonia / Kawakami Rena (NMB)
29 : Canada / Fujie Reina
30 : Guinea / Sakaguchi Riko (HKT)
31 : Costa Rica
32 : Colombia / Mita Mao (NMB)
33 : Madagascar / Jonishi Kei (NMB)
34 : Morocco
35 : Papua New Guinea / Umeda Ayaka
36 : Poland
37 : Honduras / Kamieda Emika (NMB)
38 : Hungary / Ichikawa Miori
39 : Myanmar
40 : New Zealand / Saito Makiko (SKE)
41 : Norway / Ishida Haruka
42 : Iceland / Kato Tomoko (SKE)
43 : Azerbaijan / Matsumoto Rina (SKE)
44 : Indonesia
45 : Bhutan / Kojima Natsuki
46 : Ukraine / Kito Momona (SKE)
47 : Kenya
48 : Ghana
49 : Jordan
50 : Lithuania
51 : Laos
52 : Latvia / Morita Ayaka
53 : Ireland / Maeda Ami
54 : Vietnam / Kishino Rika
55 : Croatia / Kusaba Manami (HKT)
56 : Argentina / Katayama Haruka
57 : Sweden / Iwatate Saho
58 : Netherlands / Nakata Chisato
59 : Germany
60 : Turkey
61 : Uzbekistan
62 : Ecuador
63 : Ethiopia
64 : Turkmenistan
65 : Malaysia
66 : Portugal / Sato Mieko (SKE)
67 : Micronesia
68 : Montenegro / Matsumura Megumi (NMB)
69 : Namibia / Izuta Rina
70 : Nicaragua
71 : Niger
72 : Nepal
73 : Syria
74 : Slovakia
75 : Swaziland
76 : Serbia / Natori Wakana
77 : Oman
78 : Algeria / Nakanishi Yuka (SKE)
79 : Kyrgyzstan / Kotani Riho (NMB)
80 : Jamaica / Shimada Harula
81 : Paraguay / Takano Yui (NMB)
82 : Samoa / Ogasawara Mayu (NMB)
83 : Korea / Miyazaki Miho
84 : Romania / Kono Saki (NMB)
85 : Taiwan
86 : Tonga / Umemoto Madoka (SKE)
87 : Bangladesh / Tanigawa Airi (NMB)
88 : Tanzania
89 : Zimbabwe
90 : Kazakhstan / Yamada Nana (NMB)
91 : Slovenia / Koyanagi Arisa (NMB)
92 : Guatemala
93 : Palau / Abiru Riho (SKE)
94 : Bolivia / Uchida Mayumi
95 : Austria / Yamauchi Suzuran
96 : Qatar
97 : Georgia
98 : Belarus
99 : Fiji
100: Bosnia Herzegovina
101 : Estonia / Okita Ayaka (NMB)
102 : Burundi / Yamagishi Natsumi (NMB)
103 : Moldova / Ijiri Anna (NMB)
104 : Belgium / Nakagawa Hiromi (NMB)
105 : Cambodia / Murakami Ayaka (NMB)
106 : Albany / Odan Mai (NMB)
107 : Denmark
108 : Dominican Republic / Shimada Rena (NMB)
109 : Liechtenstein
110 : Monaco / Yamaguchi Yuuki (NMB)
Kuva
natsu-kun
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Huffy » 21.01.2014 13:47

Voisin heittää tähän väliin yhden kysymyksen keskustelun syntymiseksi: Onko iällä väliä? Itse olen huomannut, että jos jäsen on liian nuori, otan automaattisesti etäisyyttä. Itse täytän ensi kuussa 21, ja atm 18 vuotta on aika hyvin se nuorin, jota fanitan AKB:ssa/muissa ryhmissä.

Jos jäsen x on esim.14 vuotta, siinä vaiheessa näen pelkän iän, enkä mitään muuta. Nykyään 16 vuotiaskin tuntuu kauhean nuorelta fanittaa. Siksi minusta onkin kauhean vaikea ymmärtää vanhempia faneja (50+), jotka tykkäävät HKT-loleista. Kyllä se tuntuu vähän... inhalta. Etenkin jos olisin jonkun todella nuoren jäsenen äiti, ih.

Tämä tuli mieleen katsellessani SKE48 no Ebi-Friday Nightia. Kitagawa Ryoha on imo todella sympaattinen, mutta 15 on liian nuori. En yksinkertaisesti pystyisi fanittamaan Ryohaa samalla tavalla kuin Moenoa tai Takaminaa, koska ensisijaisesti näen Ryohassa lapsen.
高橋みなみ & 仁藤萌乃 AKB48 NGT48
Kuva
Huffy
Idol

ViestiKirjoittaja natsu-kun » 21.01.2014 16:02

Huffy kirjoitti: Itse täytän ensi kuussa 21, ja atm 18 vuotta on aika hyvin se nuorin, jota fanitan AKB:ssa/muissa ryhmissä.

Itse täytän maaliskuussa 18 ja nuorin fanittamani tyttö taitaa olla HKT48:n Akiyoshi Yuka (s. 2001), joka on tällä hetkellä 12-vuotias. Olen asiassa toiminut hieman päinvastoin, sillä olen pitänyt etäisyyttä vanhimpiin jäseniin (esim. Kojiharu, Takamina) ja lisäksi Yukokaan ei ole enää ollut imho niin kiinnostava kuin joskus silloin kun aloin seuraamaan AKB:tä.

Huffy kirjoitti:iksi minusta onkin kauhean vaikea ymmärtää vanhempia faneja (50+), jotka tykkäävät HKT-loleista. Kyllä se tuntuu vähän... inhalta. Etenkin jos olisin jonkun todella nuoren jäsenen äiti, ih.

Ymmärrän pointtisi ja komppaan, sen verran outo tunne tuli itsellekin kun pohdin asiaa hetkisen oikein ajatuksen kanssa... :?

Huffy kirjoitti:Tämä tuli mieleen katsellessani SKE48 no Ebi-Friday Nightia. Kitagawa Ryoha on imo todella sympaattinen, mutta 15 on liian nuori. En yksinkertaisesti pystyisi fanittamaan Ryohaa samalla tavalla kuin Moenoa tai Takaminaa, koska ensisijaisesti näen Ryohassa lapsen.

Kyseisestä sarjasta itselle jäi kyllä Ryohan lisäksi mieleen Ego Yuna, joka on 13-vuotias. En tosin pistä pahakseni, koska olisi mukavaa nähdä muitakin kuin "vanhuksia" (=vanhimpia jäseniä) :lol: (tosin vanhimmillahan sitä yleensä onkin enemmän näkyvyyttä ja sitä rataa mutta nuorimmatkin voisivat kyllä olla puolestani enemmänkin esillä)
Kuva
natsu-kun
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Jeijei » 21.01.2014 16:13

^^ Kysymystä voisi mielestäni laajentaa, että millainen idolin pitää olla tullakseen suosikiksesi tai että millaisia jäseniä olet taipuvainen valitsemaan suosikeiksesi. Omat tämänhetkiset suosikkini ovat iältään 14-25, joten ikä ei omalla kohdallani liene mikään ratkaiseva kriteeri. Suosikeistani löytyy niin poikatyttöjä kuin tyttötyttöjä, joten silläkään ei liene kauheasti painoarvoa.

On kuitenkin yksi ulkonäöllinen piirre, jonka omaavilla jäsenillä on hyvin suuri vaara päätyä suosikeikseni. En tee sitä tietoisesti, mutta huomaan ja kiinnostun yleensä ottaen aina ensimmäisenä sellaisista jäsenistä, joilla on paljas otsa. Varmaan yli puolella suosikeistani on tai on joskus ollut otsan paljastava kampaus. Otsatukalla varustetut jäsenet joutuvat olemaan tosi valovoimaisia tai tekemään jotain muuta kiinnostuksen herättävää päästäkseen suosikeikseni. Niitäkin toki suosikeistani löytyy.
Jeijei
Under Girl

ViestiKirjoittaja Iridal » 21.01.2014 18:27

Itse koen että iällä ei ole niin kamalasti väliä koska fanitan eri tavalla eri tyttöjä.. tai sanotaanko näin että jos idolisoin hypoteettisesti yli kaiken vaikkapa Oshima Yukoa ja Akiyoshi Yukaa niin saattaisin nähdä Yukon viehättävänä, esikuvana, upeana persoonana jne. mutta vaikkapa Akiyoshi Yuka voisi olla minulle pikkusisko jota en koskaan ole saanut + muita sympaattisia mielleyhtymiä. En osaa ikähaitaria kamalana määritellä mutta YLEENSÄ vanhemmat jäsenet kiinnittävät ensimmäisenä huomion.

Koen että välillä nuoremmat idolit voivat olla jossakin määrin raaempia ja enemmän hiomattomia timantteja ainakin alkutaipaleellaan idolin uralla, mutta samaan aikaan myös helmiä löytyy että jaksaisin tuijottaa mikä vuosi synnyinvuotena lukee. :D

Olen pikkuhiljaa alkanut ymmärtää tätä fresh - imagoa ja sen viehätystä nuoremmissakin jäsenissä. Voi olla että hieman vaivaannun jos fanitan nuorempaa tyttöä ja törmään gravure kuviin niin en anna samalla lailla silmäni levätä naiskauneudessa kuin mitä vanhemmilla jäsenillä, mutta niin kauan kuin takana fanituksessa on kunnioitusta ja halua tukea tyttöä niin en jaksa paheksua ainakaan toisten fanittamisia vaikka ikä olisi fanitettavaan tyttöön nähden viisinkertainen. Mikä kenenkin venettä keinuttaa..
一番美しいFlower。
Iridal
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Riichan » 21.01.2014 20:51

Itsehän olen vielä vasta 15 joten nuorimmatkaan jäsenet eivät tunnu liian lapselliselta ^^ Nuorin omista lemppareista on Akiyoshi Yuka, joka täytti siis lokakuussa 13 ja vanhin lemppari on Yuuko, eli 25 vuotias. Toisinsanoen itselleni iällä ei ole väliä, mutta jotenkin niiden lemppareiden joukossa on enimmäkseen oman ikäisiä... Ehkä se johtuu sitten siitä, että kokee ymmärtävänsä omanikäisiä jäseniä hyvin. Itse pidän ajatuksesta, että pääsen näkemään, mistä pisteestä he lähtivät tullessaan ryhmään ja kuinka paljon he kehittyvät ryhmässä olo aikanaan (:

Itselläni ei varsinaisesti ole mitään kriteeriä, että idolista tulisi suosikkini, yleensä tykkään kaikissa suosikeissani persoonallisuudesta. Tosin huomiota kiinnitän yleensä niihin idoleihin, jotka osaavat tanssia hyvin ja sillä tavalla erottuvat joukosta. Tykkään ehkä eniten AKB48:n lauluista, joissa on myös vaikea tanssi. Tämä tanssipainotteisuus johtuu varmaan siitä, että itsekin harrastan tanssia. Tähän mennessä olen myös pitänyt paljon puoliksi japanilaisista kuten Hirarista ja Aanyasta, mutta ei sekään mikään pakollinen kriteeri ole.

Itsekin olen miettinyt, että miltä nuorimpien jäsenten äideistä tuntuu, kun tietää, että jotkut 50 vuotiaat fanittavat niin nuoria jäseniä. Kaitpa se sitten on heistä ihan ok? Itsestäni ajatus kuulostaa oudolta, mutta toisaalta oma mummoni on Anssi Koivurannan fani, niin eipä siinä kai mitään ihmeellistä ole. Saahan sitä lapsetkin tykätä joulupukista, vaikka ikäero onkin iso :D
Riichan
New Idol

Oshimen: Oshima Yuko

ViestiKirjoittaja Huffy » 22.01.2014 13:01

Jeijei kirjoitti:^^ Kysymystä voisi mielestäni laajentaa, että millainen idolin pitää olla tullakseen suosikiksesi tai että millaisia jäseniä olet taipuvainen valitsemaan suosikeiksesi.

Jos ajatellaan ulkonäön puolesta, niin olen huomannut kiinnittäväni huomiota Moenon näköisiin jäseniin (esim. SNH:n Feng XinDuo). Ulkonäkö ei kuitenkaan ole se tärkein kriteeri. Jos joku on omasta mielestäni nätti/söpö jne., mutta ei omaa mielenkiintoista luonnetta, en jaksa kauhean kauaa seurata. Hauskat jäsenet ovat yleensä sellaisia, jotka vetävät puoleensa.

Olen myös huomannut, että tietyn tyyppinen puheääni on plussaa. Kiinnitin aikoinaan huomiota entiseen SKE:n Ogiso Shioriin huomiota tämän äänen takia, ja Kitahara Rien kanssa taisi olla aikoinaan sama juttu.
高橋みなみ & 仁藤萌乃 AKB48 NGT48
Kuva
Huffy
Idol

ViestiKirjoittaja natsu-kun » 03.03.2014 00:15

Kilpailevien ryhmien jäsenet selät vastakkain - Takahashi Minami ja Nogizaka46:n Sakurai Reika :)

Kuva
Kuva
natsu-kun
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Iridal » 11.03.2014 20:40

Nyt on kolme vuotta tsunamista ja 48:n ryhmien Dareka no tame ni - projekti jatkuu edelleen !

edit: Sivut myös englanniksi !

http://www.akb48.co.jp/darekanotameni-en/
一番美しいFlower。
Iridal
Moderaattori

EdellinenSeuraava

Paluu RANDOM